MMSI: 265811210
Call sign: SF5891

Godisbutiken

Samma dag som jag köpte båten besökte jag för fösta gången en butik för båtfolk. Har aldrig varit inne i en sådan affär tidigare, så jag viste inte vad jag kunde förvänta mig. Det jag visste och förstått är jag är helt novis och lekman på området. Jag visste inget, rent ut sagt! När jag är i detta läge, brukar jag lägga korten på bordet, så även nu.

Nästan varje gång jag är nere i stugan på helgerna, besöker jag ”min butik” ute i Limhamn

Kom till butiken i Limhamn och frågade efter chefen, lika bra att börja med den som bestämmer.
– Mattias kan hjälpa dig om en stund, han är upptagen, men kika runt lite så hjälper han dig om en stund.
– Kan jag hjälpa dig med något, medans du väntar?
Kände direkt att detta handlade om service, precis vad jag behövde…
Fick vänta lite, då han hade andra kunder, men det gjorde inget, då fick jag tid att kika lite i hyllorna…
Tog väl cirka 10-15 minuter, så var han ledig – nu var det dax.
Förklarade att jag köpt båt tidigare under dagen och behövde hjälp… visste ingenting om båtar och lite om min filosofi…
Han lyssnade och sa:
– Välkommen till Hjermans!
Jag är jättelojal om jag känner att jag får den service man kan förvänta sig av någon som säljer. Ingen jobbig kund på något sätt, bara en bra kund.
– Hjälper ni mig, handlar jag allting här, helt enkelt!
Det är en butik, en fysisk butik, inte en online-butik.
Jag vet att alla saker finns att köpa billigare på nätet, men för mig är det viktigt att kunna fråga, få svar och bolla idéer. Det kände jag att jag kunde.

Två ur personalen som hjälper mig med allt från båtfärg till elektronik.

Vi gick igenom vad jag behövde för att segla hem Indigo till Falkenberg, lite om mina planer och Mattias visade de alternativ han kunde erbjuda. Det kändes skönt att få den hjälp jag behövde, så jag köpte det jag behövde för tillfället och beställde ytterligare några saker som jag skulle hämta innan hemseglingen.

Fortsättning följer…

No Comments

Post A Comment

Translate »